شماره تماس : 71042

قیمت روکش ملامینه

اغلب خریداران پیش از طراحی و نصب دکوراسیون داخلی درباره قیمت متریال‌های مختلف تحقیق می‌کنند. این مطلب دربرگیرنده اطلاعات کامل درباره قیمت روکش ملامینه است. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا بتوانید اطلاعات کامل و دقیقی درباره عوامل تاثیرگذار بر قیمت روکش ملامینه به دست بیاورید و میزان بودجه مورد نیاز برای تجهیز محل مورد نظر را برآورد کنید.


25 آذر 1402
راهنمای کامل درباره عوامل تاثیرگذار بر قیمت روکش ملامینه روکش ملامینه از متریال‌های مورد استفاده در کابینت‌سازی و تولید درب است که به دلیل مقاومت و ماندگاری بالایی که دارد پرطرفدار است. 25 آذر 1402

روکش ملامینه چیست؟

 پیش از بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت روکش ملامینه بهتر است بدانیم روکش ملامینه از چه موادی ساخته شده است. همان‌طور که از نام روکش ملامینه مشخص است، ماده اصلی تشکیل دهنده آن که به عنوان روکش رویMDF یا نئوپان یا روی چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد، ملامین است. با توجه به اینکه روکش ملامینه ماندگاری و مقاومت بالایی در برابر حرارت و خراشیدگی دارد، برای محافظت از MDF و نئوپان یا چوب کاربرد گسترده‌ای دارد و برای تولید درب یا ورق‌های کابینت، کمد، جاکفشی، کتابخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت روکش ملامینه چقدر است؟

اگر جزو کسانی هستید که انتظار دارند قیمت طراحی و تجهیز دکوراسیون داخلی به طور دقیق به آن‌ها اعلام شود باید بگوییم این امر امکان‌پذیر نیست. به طور مثال طراحان دکوراسیون داخلی نمی‌توانند قیمت ثابت و مشخصی برای طراحی و نصب با استفاده از ورق ملامینه اعلام کنند. زیرا چندین عامل قیمت روکش ملامینه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای بررسی و برآورد قیمت روکش ملامینه باید تمام عواملی که بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد را شناسایی کنید. عوامل تاثیرگذار بر قیمت روکش ملامینه شامل موارد زیر است.

آنچه باید درباره قیمت ام دی اف بدانید.

کیفیت روکش ملامینه

یکی از عوامل اصلی و مهمی که قیمت روکش ملامینه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، کیفیت آن است. انواع ورق ملامینه با کیفیت‌های مختلف در بازار موجود است. قطعا بالارفتن کیفیت روکش ملامینه موجب افزایش قیمت آن می‌شود. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که استفاده از روکش ملامینه باکیفیت موجب بالارفتن دوام و ماندگاری ورق ملامینه می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید بعد از مدتی کوتاه، مجبور به تعویض ورق ملامینه نشوید، بهتر است از ورق‌هایی با روکش باکیفیت و مرغوب استفاده کنید و به فکر بالاتر بودن قیمت روکش ملامینه باکیفیت نباشید. زیرا صرف هزینه بیشتر تضمین ماندگاری و دوام آن است.

چرا باید از روکش ملامینه با کیفیت استفاده کنیم؟

 یکی از سوالات پرتکرار هنگام خرید تجهیزات و متریال‌های مختلف مورد استفاده برای طراحی دکوراسیون داخلی این است که ضرورت استفاده از متریال درجه‌یک چیست و چرا باید از روکش ملامینه مرغوب استفاده کنیم. بگذارید با یک مثال ضرورت خرید ورق ملامینه با روکش باکیفیت را توضیح دهیم. ورق ملامینه در برابر رطوبت آسیب می‌بیند. زیرا رطوبت داخل نئوپان نفوذ می‌کند و موجب باد کردن و خراب شدن آن می‌شود. بنابراین اگر برای طراحی کابینت آشپزخانه دنبال پایین‌ترین قیمت روکش ملامینه باشید و ورق ملامینه بی‌کیفیت استفاده کنید نمی‌توانید انتظار داشته باشید کابینت‌ها طول عمر مطلوبی داشته باشند. زیرا در صورتی که روکش ورق ملامینه کیفیت مطلوبی داشته باشد، مانع موثری در برابر نفوذ رطوبت به ورق ملامینه است، اما در غیر اینصورت مجبور هستید بعد از مدتی کوتاه برای بازسازی آشپزخانه هزینه کنید. از طرف دیگر روکش‌های مرغوب درخشندگی و جلوه مطلوبی دارند. بنابراین بالا بودن قیمت روکش ملامینه و مرغوب بودن آن موجب جلوه و زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی می‌شود.

ارتباط برند با قیمت ورق ملامینه

در صورتی که قصد خرید ورق ملامینه داشته باشید، متوجه می‌شوید انواع برندهای داخلی و خارجی ورق ملامینه در بازار در دسترس خریداران است. بهتر است بدانید کیفیت محصولات تولید شده توسط برندهای مختلف با هم تفاوت دارد و قطعا یک برند مشهور با استفاده از متریال‌های بی‌کیفیت شهرت و اعتبار خود را زیر سوال نمی‌برد. برندهای معتبر از مواد اولیه باکیفیت برای ساخت روکش ورق‌ها استفاده می‌کنند تا مقاومت ورق را در برابر رطوبت، مواد شیمیایی و شوینده‌ها افزایش دهند. در صورتی که بدون توجه به برند دنبال پایین‌ترین قیمت روکش ملامینه باشید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید در اثر تماس ورق ملامینه با مواد پاک کننده، کیفیت و رنگ آن تغییر نکند. بنابراین قیمت روکش ملامینه برندهای مشهور که محصولات باکیفیت و مرغوب تولید می‌کنند، بالاتر از برندهای غیرمعتبر باشد. به این نکته هم توجه داشته باشید، به طور معمول قیمت روکش ملامینه از برندهای خارجی بیشتر از برندهای داخلی است. زیرا قیمت ورق ملامینه خارجی تحت تاثیر نوسانات ارز است. 

نکات مهم برای خرید و قیمت ورق ملامینه

برای خرید ورق ملامینه به جز کیفیت و مرغوبیت روکش، باید عوامل دیگری را هم در نظر داشته باشیم تا بتوانیم خرید موفق و به‌صرفه‌ای را تجربه کنیم. این موارد مهم به شرح زیر است. 


  •  کیفیت مغزی ورق ملامینه


ورق ملامینه از دو بخش مغزی و روکش ساخته می‌شود. قسمت مغزی و ضخیم ورق از نئوپان یا MDF ساخته می‌شود. مغزی نئوپان مقاومت بالایی ندارد و روکش باعث افزایش استحکام ورق در برابر آسیب و ضربه می‌شود. همچنین روکشی که روی نئوپان کشیده می‌شود در جلوه و زیبایی ورق تاثیر دارد. با این حال متناسب با کیفیت نئوپان مورد استفاده برای طراحی و ساخت ورق ملامینه، قیمت آن هم تغییر می‌کند. در صورتی که مغزی ورق ملامینه از بافت درشت و زبر ساخته شده باشد، با اتصال پیچ و مهره به آن، بافت ورق از هم متلاشی می‌شود و کیفیت خود را از دست می‌دهد. پس بهتر است هنگام خرید ورق ملامینه به کیفیت مغزی آن هم توجه کنید.


  • ضخامت ورق ملامینه


اگر می‌خواهید بودجه مورد نیاز برای استفاده از ورق ملامینه در دکوراسیون داخلی را بدانید باید در برآورد قیمت ورق ملامینه، ضخامت ورق مورد نیاز را هم برآورده کنید. انواع ورق ملامینه با ضخامت‌های مختلف نازک، متوسط و ضخیم در بازار موجود است. انتخاب ورق از سوی خریدار نباید فقط بر اساس قیمت ورق ملامینه باشد، بلکه باید بر اساس نیاز باشد. به طور مثال اگر در محلی که نیروی زیادی به ورق وارد می‌شود به جای خرید ورق ملامینه ضخیم از ورق نازک استفاده کنید تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، بعد از مدتی کوتاه ورق می‌شکند و مجبور می‌‌شوید برای تعویض آن هزینه بپردازید.

جمع بندی

ورق ملامینه از محبوب‌ترین متریال‌های مورد استفاده برای تجهیز دکوراسیون داخلی است. در این مطلب سعی کردیم عوامل تاثیرگذار بر قیمت روکش ملامینه را بررسی کنیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید بوده باشد.


تماس بگیرید
ایــده های جدید برای طراحـان داخلی

German qulity made in iran