شماره تماس : 71042

ام دی اف ملامینه

ام دی اف ملامینه یک جایگزین مناسب برای چوب است. این ورق‌ها به شکل سطوح جامد صاف با هسته ام دی اف روانه بازار می‌شوند. ورق ملامینه مانند چوب‌های طبیعی هیچ‌گونه شیار ظاهری ندارد و شبیه به روکش‌های لمینت است.

ام دی اف ملامینه برای انواع صنایع چوب همچون ساخت کابینت، کمد، قفسه، پانل دیواری و... کاربرد دارد. این ام دی اف با روکش ملامینه عرضه می‌شود و ضد آب و ضد خش است.

ام دی اف ملامینه چیست؟

ام دی اف ملامینه یک ترکیب آلی غنی از نیتروژن است. این ورق‌ها دارای یک روکش تمیز و سفید هستند که به الیاف چوب زیرین خود چسبیده‌اند. نتیجه این موضوع تولید چوب تزیینی برای کاربردهای مختلف است. این پانل‌ها برای ساخت کابینت، دکوراتیو دیواری و ... بسیار توصیه می‌شوند.

قابلیت‌های ورق ملامینه

ام دی اف ملامینه در بالای لیست جایگزین‌های چوب جامد قرار می‌گیرد. در اینجا برخی از قابلیت‌هایی که ام دی‌اف ملامینه ارائه می‌دهد، آورده شده است:

هسته ام دی اف با ماشین‌کاری آسان: ام دی اف با روکش ملامینه به اندازه ام دی اف استاندارد قابل اجراست.

مقرون‌به‌صرفه: قیمت ورق ملامینه سفید ایده‌آل و اقتصادی است.

پرداخت حرفه‌ای MDF ملامینه برای کاربردهای مختلف اهمیت دارد. در واقع این پرداخت‌ها شرایط برای کاربری‌های متنوع را فراهم می‌کنند. این ورق‌ها با تنوع رنگ و اندازه تولید می‌شوند. قیمت ورق ملامینه سفید علیرغم پرداخت حرفه‌ای همچنان در سطح اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه قرار دارد.

ام دی اف ملامینه با اندازه‌های مختلف 2440*1220 میلی‌متر و 1220*3050 میلی‌متر روانه بازار می‌شود.

سازگار با محیط زیست: ورق ملامینه از الیاف چوب مهندسی شده که توسط رزین‌ها و موم‌های آلی به یکدیگر متصل شده‌اند، ساخته شده است.

موارد استفاده از ام دی اف ملامینه سفید

ام دی اف ملامینه به دلیل ظاهر جذابی که دارد، برای موارد مختلف استفاده می‌شود. کاربردهای احتمالی عبارتند از:

قفسه‌بندی

مبلمان

نمایشگرهای فروشگاه

میز

جداول

فضاهای کاری

کابینت

میله‌ها

کمد

قفسه‌های معلق

کمد لباس

پانل‌های دیواری

تجهیزات قایق

فضای داخلی هتل

برش و کار با ام دی اف ملامینه مانند ام دی اف معمولی آسان است. هسته ام دی اف این محصول ترکیبی از رزین‌های ویژه و الیاف چوب است که تحت فشار شدید به هم چسبیده‌اند. این موضوع باعث می‌شود ورق ملامینه سنگین‌تر از چوب معمولی باشد، اما به همان اندازه مستحکم و مقاوم است.

کاربردهای ام دی اف ملامینه بی‌شمار است. شما می‌توانید از ورق ملامینه تقریباً برای ساخت و تعمیر هر لوازم چوبی در خانه خود استفاده کنید.

قیمت ورق ملامینه

قیمت ورق ملامینه تحت تاثیر عوامل مختلف قرار دارد. نوع روکش، جنس مواد، هسته ام دی اف، میزان مقاومت، نوع چوب به کار رفته در تولید ورق و... باعث تغییر قیمت ورق ملامینه می‌شوند.

قیمت ورق ملامینه سفید

قیمت ورق ملامینه سفید به نوع روکش و استحکام آن مربوط می‌شود. هر چه روکش دوام و استحکام بیشتری داشته باشد، قیمت ورق ملامینه سفید بالاتر می‌رود.

تکنولوژی برش یکی از مواردی است که قیمت ورق ملامینه سفید را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این برش با توجه به نوع کاربرد ام دی اف انجام می‌شود. برش‌های دقیق می‌توانند قیمت ورق ملامینه سفید را افزایش دهند. با این حال تنها تولیدکنندگان حرفه‌ای می‌توانند برش ملامینه را با ضریب خطای بسیار کم انجام دهند. تولیدکنندگان حرفه‌ای به لطف تجربه، تخصص و سیستم برش‌های حرفه‌ای که دارند، می‌توانند ورق ملامینه را با دقت 0.1 میلی‌متر برش دهند. قیمت ورق ملامینه سفید با توجه به دقت برش مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است.

ورق ملامینه حرفه‌ای

ام دی اف با روکش ملامینه یک صفحه بیرونی صاف، تمیز و سفید را فراهم می‌کند، چنین ظاهری، ام دی اف روکش ملامینه را بسیار حرفه‌ای نشان می‌دهد.

ورق‌های ملامینه با داشتن سطح سفید، صاف و مقاوم برای استفاده به‌عنوان تخته مبلمان عالی هستند. آن‌ها معمولاً برای میزهای کار، تخته پاک‌کن، قفسه‌بندی و کابینت استفاده می‌شوند، زیرا به‌راحتی قابل تنظیم هستند. از طرفی در برابر خراش و آب مقاومت دارند که این موضوع به استحکام هسته ام دی اف مربوط می‌شود. در نتیجه، ام دی اف استاندارد به‌راحتی قابل ساخت، سوراخ کردن یا چسباندن با پیچ، میخ یا چسب است. استاندارد بودن این ورق‌ها، بخشی از روند تولید است و نباید قیمت ورق ملامینه سفید را افزایش دهد.

هنگام انتخاب ورق MDF ملامینه، می‌توانید یک نوار لبه قابل رنگ‌آمیزی 0.8 یا 2 میلی‌متری را به آن اضافه کنید. این یک گزینه فوق‌العاده برای افرادی است که قصد دارند از شیت ملامینه به‌عنوان متریال میز استفاده کنند. اگر قرار است ملامینه به‌عنوان میز استفاده شود، توصیه می‌کنیم به طور خاص از لبه 2 میلی‌متری استفاده کنید، زیرا ظاهر تمیزتری دارد و دارای لبه‌های گرد ارگونومیک است. علاوه بر این، سطح سبک و صاف ورق ملامینه، علامت‌گذاری را برای برش یا سنباده زدن آسان می‌کند و در نتیجه می‌توان آن را به‌راحتی با استفاده از اره برقی، روتر یا اره دستی با اندازه و اشکال مختلف برش داد. لطفا توجه داشته باشید که هنگام برش ام دی اف، باید از ماسک مناسب استفاده کنید.

ویژگی‌های ورق ملامینه

روکش ملامینه اکریلیک با مقاومت در برابر خراش، دوام را به هسته ام دی اف اضافه می‌کند و به آن اجازه می‌دهد با شرایط مختلف سازگار شود.

سبک وزن

با توجه به رشته‌های کوچکی که ورق ام دی اف را می‌سازند، ملامینه برای استفاده در محیط هایی که کارایی در ساخت و ساز ضرورت دارد، ایده‌آل است، زیرا به‌راحتی می‌توان آن را بلند و جابه‌جا کرد. این موضوع نیز می‌تواند قیمت ورق ملامینه سفید را متاثر کند.

شکل‌پذیر

ام دی اف ملامینه به‌خوبی با اکثر چسب‌ها و رنگ‌ها سازگاری دارد، بنابراین هنگامی که با نوار لبه 0.8 میلی‌متری و 2 میلی‌متری استفاده می‌شود، امکان رنگ‌آمیزی لبه‌ها را نیز فراهم می‌کند.

ارزان بودن قیمت ورق ملامینه

ورق‌های ملامینه از ام دی اف استاندارد و روکش ملامینه نازک ساخته شده‌اند. افزایش طول عمر میز از طریق هسته مقاوم ام دی اف، بسیار مقرون‌به‌صرفه و ارزان است. در واقع شیوه تولید ارزان، قیمت ورق ملامینه سفید را بهینه می‌کند.

قابل تنظیم

ام دی اف ملامینه به‌راحتی قابل ماشین‌کاری است و می توان آن را بدون سر و صدا نصب کرد. این ویژگی‌ها به همراه ارزان بودن قیمت ورق ملامینه سفید، آن را برای کاربردهای مختلف مناسب می‌کند.

مشخصات فنی ام دی اف ملامینه

جنس چوب - ام دی اف (هسته) و اکریلیک (روکش‌های ملامینه)

ضخامت‌های موجود 6 میلی‌متر، 12 میلی‌متر، 18 میلی‌متر

حداکثر اندازه ورق 1200*2420 میلی‌متر

حداقل اندازه ورق 50*100 میلی‌متر

ملامین چیست؟

ملامین نوعی چوب چند لایه است. لمینت روی سطوح خارجی ملامینه اعمال می‌شود که می‌توان از آن برای مطابقت با هر سبک دکوراسیون استفاده کرد، به‌عنوان مثال برخی از لمینت‌ها شبیه دانه‌های چوب هستند. ملامین با استفاده از ذرات چوب، کاغذ و رزین ساخته می‌شود که همگی تحت فشار شدید ترکیب می‌شوند .بخش قابل توجهی از قیمت ورق ملامینه سفید به ساخت ملامین آن مربوط می‌شود.

آیا ام دی اف ملامینه ضد آب است؟

ملامینه ضد آب، نشکن و ضد خش است و از هر تخته ام دی اف لمینت شده محافظت می‌کند. با این حال مراقب لبه‌های آن باشید، زیرا هیچ محافظ ملامینه‌ای ندارند.

ملامین را چگونه تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن ورق ملامینه سفید فقط کافی است از یک پارچه، آب گرم و صابون استفاده کنید. همچنین بعد از تمیزکاری، باید از یک پارچه خشک استفاده کنید تا هر گونه رطوبت را از روی سطح ورق پاک کنید.

آیا ورق‌های ملامینه را می‌توان با اره مویی برش داد؟

برای برش ملامینه بهتر است از اره گرد استفاده کنید. اره‌های مویی می‌توانند به ورق ملامینه آسیب وارد کنند.

MDF مخفف چیست؟

MDF مخفف تخته فیبر با چگالی متوسط است و یک ورق مهندسی شده مبتنی بر چوب است که از چسباندن الیاف چوب به یکدیگر ساخته می‌شود.

آیا ام دی اف سفید با روکش ملامینه، چوب است؟

ام دی اف سفید ملامینه یک محصول کاملاً چوبی نیست. این محصول یک هسته MDF است که توسط مواد ورق ملامین روکش شده است. به همین دلیل، MDF سطحی صاف و روشنی دارد، از طرفی روکش ملامینه نیازی به نجاری اضافی ندارد.

آیا پانل‌های ام دی اف سفید ملامینه‌ای جایگزین چوب جامد هستند؟

بله، با توجه به مسطح بودن ورق‌ها، ام دی اف ملامینه جایگزین مناسبی برای چوب جامد است. شما می‌توانید از آن برای مبلمان، کابینت و سایر صنایع چوب استفاده کنید.

آیا ام دی اف ملامینه مستحکم است؟

ام دی اف ملامینه به لطف الیاف چوب و هسته ام دی اف رزین، بادوام و مستحکم است و می‌تواند برای موارد مختلف استفاده شود.

آیا می‌توان ام دی اف ملامینه را به صورت عمده سفارش داد؟

امکان خرید ام دی اف ملامینه به شکل عمده برای تولیدکنندگان وجود دارد. این خرید، قیمت ورق ملامینه سفید را کاهش می‌دهد و از هر نظر مقرون‌به‌صرفه است.

تولیدکنندگان از ورق ملامینه برای چه مواردی استفاده می‌کنند؟

تولیدکنندگان از ام دی اف ملامینه سفید برای تولید موارد مختلف از جمله کمد، کمد اتاق خواب، دیزاین کافی‌شاپ، فضای داخلی هتل، لوازم مغازه و حتی قایق استفاده می‌کنند.

آیا ام دی اف ملامینه حاوی الیاف چوب است؟

بله، ام دی اف ملامینه دارای هسته ام دی اف است که این هسته، رزین و الیاف چوب دارد. به همین دلیل، ملامینه یک محصول تقریباً طبیعی است که می‌توانید تقریباً در هر محیطی از آن استفاده کنید.

جمع‌بندی

قیمت ورق ملامینه سفید با توجه به هسته ام دی اف، متریال، نوع پردازش، میزان مقاومت و... تخمین زده می‌شود. البته قیمت ورق ملامینه سفید تا حدودی تحت تاثیر نوسانات بازاری نیز قرار دارد.

تماس بگیرید
ایــده های جدید برای طراحـان داخلی

German qulity made in iran